Podgorice ir viskas tuom pasakyta… (Juodkalnija)

Juodkalnija. Labai gražus kelias per kalnus, galbūt pats gražiausias kelias kuriuo iki šiol teko važiuoti. Atvykus į miestą – jokių transporto kamščių, todėl tyliai ir saugiai atvykome iki nakvynės vietos. Ir išsipakavę daiktus, „patraukėme“ į miestą. Vaiduoklių miestą. Kaip valstybės sostinei tai atrodė tikrai tragiškai… Praktiškai visur vaikščiojome vieni, pravažiuodavo kelios mašinos ir viskas. Kažkoks […]

Alaus gyvenimas Austrijos užkampyje

Važiuodami iš Čekijos iki Bratislavos pagalvojau, kad reik sutrumpinti kelią, važiuojant per Austriją. Todėl išsukome į 49 kelią ir nepasigailėjome – tikrai super kokybės kelias ir praktiškai tuščias, važiuoji ir džiaugiesi. Na aišku Austrija viliojo bent užsukti į kokią parduotuvę alaus pasižiūrėti. Kadangi kirtome tik kampelį šios šalies tai sustojome tik dviejose vietose jau visai […]

Bratislava – alaus miestas, kur vienos dienos per mažai

Kelionėje į pietus teko praleisti dieną ir Slovakijos sostinėje Bratislavoje. Jau besirenkant nakvynės vietą pasiruošėm kainų šokui. Kaip kažkada pasakė senas kolekcionierius Algis Rupšys – kas jiems leido įsivesti eurą? Pigiausias variantas ką radome – viešbutukas nuo centro nutolęs tramvajumi važiuojant apie 33 min (o tramvajaus bilietas yra tik 30 min). Geriausias transportas šiame mieste. […]

Baltic Beer Star 2017

Kaip jau kelis metus paeiliui Rygoje vyko geriausio Baltijos šalių alaus ir giros rinkimai. Pernai parašiau gan griežtą straipsnį apie šiuos rinkimus, taigi šiemet mane organizatoriai pakvietė pamatyti viską iš vidaus ir sudalyvauti degustacinėje komisijoje. Na neatsisakiau. Vėliau visgi pasigailėjau – veltui išsvaistytas laikas. Bet paeiliui. Viskas iš 3 dienų degustacijų po porą valandų buvo […]

Oloumoco alaus žiedas (Čekija)

Jeigu kas nors dar išdrįs pasakyti, kad Vilniaus senamiestis yra gražiausias pasaulyje – reiškias jis nebuvo Oloumouce… Tylus gražus miestelis Čekijoje. Minimum turistų net viduryje turistinio sezono. Totaliai tuščia ir smagu, kai nereikia stumdytis su visokiais selfintojais. Daug bažnyčių, parkų, sodų, žodžiu įsimylėjėliams geriausia vieta praleisti kelias dienas romantiškoje aplinkoje. Na bet mes gi dar […]

Gyvenimas Częstochowe (Lenkija)

Taip gavosi, kad pakeliui komandiruotėn į pietus teko pernakvoti Čenstohove. Miestelis gal ir didelis, bet visai ne turistinis ir pasirinktas nakvynei vien dėl to, kad minėme nuo Vilniaus ir tie 700 km kaip ir nusibodo. Teko sustoti. Pirmą kartą pasinaudojom AirBNB paslaugomis – apsigyvenom kažkokio muzikanto bute, labai jaukiai ir gan simboliškai netoli centro. Na […]

Yards Brawler Fest 2016

Vieną iš kelionės JAV 2016 metų lapkritį dieną mums įteikia pakvietimus į alaus festivalį. Taigi programa bus jau pilna – pabuvosime ir festivalyje. Pakvietimus suorganizavo Lietuvos garbės konsulė Philadephijoje Krista Bard ir alaus darykla YARDS. Būtent šios alaus daryklos festivalis tai ir buvo. Na bet paeiliui. Festivalis vyko dideliame kieme, kuris pasirodo yra naujos alaus […]

Budapeštas. Alus abipus Dunojaus.

Nuvykti į Budapeštą idėja šovė visi netikėtai. Aš norėjau į Ukrainą, o Jolanta ten nenorėjo (bet vėliau pakeitė nuomonę, kai pabuvojo). Iš jos lūpų išslydo žodis Budapeštas. Na taip ir sutarėm – važiuosim į Budapeštą per Ukrainą. Lvovo aprašas jau buvo seniau, o dabar einame prie Vengrijos sostinės. Kas įdomiausia ir kažkodėltai nutinka gana dažnai […]

Alus Jūrmaloje. Teisingiau, kaip jo ten nėra.

Pavasarį dar prieš prasidedant didžiajam turizmo sezonui (nors buvo gegužės vidurys) teko praleisti savaitgalį Jūrmaloje. Apsistojome pas gerą draugą Gints, jo bute, vos 25 min nuo jūros, pasistatėm automobilį ir patraukėme pradžioje pažiūrėti ledo ritulio su Gintsu į miestą. Pasirinkom pirmą pasitaikiusią lauko kavinę su ekranu ir pradėjome degustacijas. Kas alaus kas ir maisto. Pagrindiniai […]

Kraftinio alaus daryklų JAV – vėlgi rekordinis skaičius!

JAV aludarių asociacija oficialiai patvirtino, kad 2016 metais vėlgi pasiektas naujas alaus daryklų rekordas. Iki šiol daugiausiai alaus daryklų JAV buvo skaičiuojama 1873 metais – 4131. Dabar jų jau šis skaičius pasiekė 5301! Ir dar keli įdomūs faktai – šių metu JAV atsidaro vidutiniškai dvi alaus daryklos per mėnesį. Jau 15 valstijų turi virš šimto […]

Alaus kelionė į JAV. Trylikta ir kitos paskutinės dienos užjūryje.

Diena išaušo su mintimi, kad važiuosime į kasmetinį lietuvių bendruomenės suvažiavimą – tai turėjo būti vienas iš svarbiausių mūsų vizito tikslų. Atvykome į velniai kada žino statytą lietuvių kultūros centrą, kuris likimo ir laiko tėkmėje tapo apsuptas lenkų emigrantų rajono. Tokia lietuviškumo salelė viduryje lenkų rajono. Pats pastatas nutriušęs, neremontuotas velniai žino kiek laiko. Improvizuotas […]

Alaus kelionė į JAV. 2016 m. Dvylikta diena.

Po alaus virimo vakar, šią dieną jau buvome suplanavę susitikti su senu prieteliu Dan Russell, alaus rinkoje žinomu, kaip “Joe Sixpack”. Tai alaus žurnalistas, rašantis į įvairius alaus leidinius, prieš 4 metus jis buvo atvykęs ir į Pakruojo alaus festivalį, o dieną prieš festivalį apvažiavo visą Lietuvą kartu Beertourism.Lt, aplankydamas įdomiausias alaus daryklas šiaurės Lietuvoje. […]

Alaus kelionė į JAV. 2016 m. Vienuolikta diena.

Atėjo alaus gamybos diena. Kadangi savo medžiagų neturėjome, tai pasitikėjome vietos aludariais ir jų parengta receptūra. Bet apie viską paeiliui… Mus šefuojanti Lietuvos konsulė Philadelfijoje Krista Bard suorganizavo alaus virimą viename iš alaus restoranų-daryklų mieste. Tai buvo BAR HYGGE (1720 Fairmount Ave, Philadelphia)– gana naujas alaus bravoras, bet tikrai populiarus ir lankomas. Iki baro nuėjome […]

Alaus kelionė į JAV. 2016 m. Dešimta diena.

Taigi vargais negalais atsiduriame Philadelfijoje. Iš stoties kviečiamės Uberį ir prašmatniu visureigiu važiuojame į pagrindinį šio vakaro veiksmą. Atvažiuojame į YARDS alaus daryklą. Esu jau čia buvęs prie tris metus, pagrindinė baro salė nei kiek nepasikeitusi, bet yra visokių naujienų. Visų pirma naujos alaus rūšys, patiekiamos kočėlų forma, išragavau berods visas 12 kiek ten buvo […]

Alaus kelionė į JAV. 2016 m. Devinta diena plius.

Šį kartą aprašysime pusantros dienos. Tiesiog devinta diena buvo visiškai nealinga, o pažintinė. Nuvažiavome į Vašingtoną ir aplankėme visas lankytinas vietas. Ten gi visa eilė Smitsonians muziejų – visi nemokami, kiekvienas pastatas – sava tema. Aplankėm gamtos, meno, aviacijos ir kosmonautikos, indėnų meno ir dar kelis muziejus. Aišku buvo aplankytas Kongresas, Baltieji rūmai, Karo memorialas, […]

Alaus kelionė į JAV. 2016 m. Aštunta diena.

Gal iškils klausimas o kur septinta diena? Ogi septinta diena trumpai: Uberis iki stoties, autobusas iš NY į Philly, ekskursija autobusu po Philly, Aldona pasilieka pas Lietuvos garbės konsulę Kristą Bard, o mes su Jolanta kitu autobusu važiuojame į Vašingtoną. Vašingtone mus pasitinka seniai matytas bendramokslis iš VAEM laikų Ernis ir važiuojam pas jį namo […]

Alaus kelionė į JAV. 2016 m. Šešta diena.

Po vakarykščio pasivaikščiojimo Aldona nutarė pabūti namie, kad sustiprėti prieš rytojaus kelionę į Filadelfiją. Juolab po vakarykščio pasivaikščiojimo snarglys bėga pas visus. Na bet mes su Jolanta nutarėm, kad jeigu jau perskridom Atlantą, tai reik išnaudoti visą laiką. Šiandien nutarėme nuvykti į garsųjį Central Park. Tiesa pirma nutarta (aš nutariau) aplankyti Trumpo bokštą. Vėl baladojamės […]

Alaus kelionė į JAV. 2016 m. Penkta diena.

Jau iš vakaro buvo nutarta, kad šią dieną praleisime nevažiuodami į centrą. Taigi puolėme nagrinėti Brighton Beach ir šalia esančio Coney Island pramogų centro. Internete radau informaciją, kad ir ten yra alaus darykla… Taigi apsirengėme šiltai ir patraukėme link įlankos. Nors pūtė smarkus ir žvarbokas vėjas, bet nemažai žmonių sėdėjo lauko kavinėse ir kažką gurkšnojo. […]

Alaus kelionė į JAV. 2016 m. Ketvirta diena.

Kadangi mūsų kelionė kol kas yra tik turistinė iki kitos savaitės tiesiog tyrinėsime aplinką. Ponia Aldona nutarė pasiblaškyti po Brighton Beach, o mes su Jolanta patraukėme į Lower Manhattan. Na ten jau pilna to rajono lankytinų vietų programa – Wall Street, Indėnų muziejus, 9/11 memorialas, vienžo turistavimas. Laivai iki Laisvės statulos neplaukė dėl per stipraus vėjo, […]