Alus Slovakijoje: Košice ir Banska Bystrica

Vasara buvo pilna alaus kelionių, todėl laikas prisėsti ir aprašyti jas. Pradėsime nuo pakeleivingo šalies. Važiuojant į Vengriją bet kuriuo atveju reikia kirsti Slovakiją… Kadangi į Košice važiavome iš Ukrainos, tai suplanuotą laiką gerai praleisti vakarą sugadino lėtapėdžiai lenkų muitininkai, užlaikė ant sienos visas 5 valandas, tai kad atvykome tik pernakvoti. Todėl apie šį miestą tik keli faktai.Visas miestas tuo metu buvo išraustas – keičiami tramvajaus bėgiai, tai kad užmirškit GPSus ir atsispausdinkit kokį žemėlapį, kad plius minus rasto kaip atvažiuoti centrą (faktas 2015 rugpjūčio mėnesio – gal jau ir baigės remontai). Kelionė vyko 2015 metais.

KuBbo Select (OC Galeria, Toryska 5, Košice, Slovakia)
Iš ryto beliko aplankyti tik vienintelę kraftinio alaus parduotuvę dirbančia anksti ryte – nuo 9 valandos ryto, sekmadieniais nuo 10. Pati parduotuvė tai skyrius dideliame supermarkete (jei statote mašiną antro aukšto atviroje aikštelėje, tai praktiškai pirmas kioskas nuo įėjimo (patogu nusinešt viską į mašiną). Be visokių stipriųjų slovakiškų gėrybių ir delikatesnio maisto yra atskira salelė vietiniam kraftui. Kainos nuo 1,5€ iki 3€ už buteliuką, yra rinkinukai po keturis ir pan. Pasiėmę visas įdomesnes rūšis susirinkome 21 buteliuką. Jau namie beragaujant užsiroviau ant „Kaltenecker“ daryklos. Gražūs 0,3l buteliukai, daug rūšių, bet visos labai primityvios, lageriukai, kvietinukai, nieko neišsiskiriantys iš masinės gamybos. Kiek supratau ten tipo vietinės „raudonos plytos“ – kažkokios korporacinės daryklos kraftinis projektas.

Alaus restoranai-daryklos ir šiaip geri pabai dar neveikė (išvažinėjome anksti ryte), todėl teko tik kelis pamatyti iš gatvės ir matyt teks aplankyti kitą kartą. Bet jums galiu suteikti adresus:
Pivovar Golem, Dominikánske námestie č. 15, Kosice, Slovakia
Luxor Brewhouse, Biela 3, Kosice, Slovakia
Red Nose Pub, Zbrojničná 2, Kosice, Slovakia
Cassa Brewery, Žriedlová 11, Kosice, Slovakia (prekybos centro antrame aukšte, dar naudoja prekybinį ženklą „Kom’In“)
The Beer House, Hlavná 54, Kosice, Slovakia
Visi jie yra pačiam miesto centre ir pasiekiami pesčiomis. Taip pat visi jie turi puslapius feisbuke, tai smulkesnę info rasit ten. Ir dar apie Košice – neužsakinėkit Hostel Barno (nebent mėgstate visą naktį neužmigti tarp apsilupinėjusių sienų, buvusiam studentų bendrabutyje su sulaužytais baldais ir visą laiką girždinčiu liftu).

O jau grįžtant iš Vengrijos sustojome pernakvoti Banska Bystricoje. Kadangi lenkų muitinės pakeliui nebuvo, tai atvykome ten pagal planą ir ne jokių nuotykių. Numetę daiktus apartamentuose išlindome į miestą alaus ieškoti. Ir radome! Keista būtų jei nerastume…

BYSTRICKA KLUBOVNA (Nám. Š. Moysesa 26/52, Banská Bystrica, Slovakia)
Pačiame miesto centre, labai gražiame pastate (tipo buvusi gaisrinė ar panašiai) įsikūręs bene brangiausias miesto alaus baras (alus 1,39-1,99€ už puslitrį). Stalai su spec įpjovom padėkliukams (!!!), tatuiruotos padavėjos, vietos pilna tiek viduj tiek lauke, aptarnavimas labai malonus, savaitgaliais groja gyvos muzikos grupės, maistas atrodė nerealiai skaniai (patys dar nevalgėm) ir pagal meniu nebrangesnis nei Vilniuj. Keturi pilstomo alaus kranai – bet tik didžiųjų alus daryklų (sunku ten su kraftu). Bet užtat alus griežtai šviežias ir gardus.

PIVOVAR PERLA (Horna 52, Banská Bystrica, Slovakia)
Pro šią vietą praeitį galima, bet nereikia! Jei buvote kažkada prirūkytam „Tauro Rage“ su miegančiais ant stalų proletarais – užsukti būtina. Už baro matosi alaus daryklos talpos, bet ar veikiančios niekas negalėjo pasakyt, nors barmenė vos vos šnekėjo angliškai (bandė). Turėjo vieną šviesaus alaus rūšį, savo gamybos (pagal plakatus ant sienų mačiau ir daugiau kitų rūšių būta ankščiau). Kaina proletariška – 0,85€ už puslitrį. Viskas kaip priklauso – neplauti bokalai, limpantys stalai, padėkliukai sulamdyti ir nuplėšytais kampais. Jolanta buvo berods vienintelė moteris (neskaičiuojant barmenės) bare. Išgėrėm bokalą alaus ir ydant nepridvokti tabako dūmais patraukėm toliau. Jei nebūtų rūkoma gal ir pasedėtume ilgiau.

TIRISH PUB – METRO (Horná 45, 97401 Banská Bystrica, Slovakia)
Jei buvote Vilniaus „Metro“ klube, tai 100 procentų įsivaizduojate kas tai per daiktas. Pilna rūkančių metalistų, nešvariais plaukais prilimpančiai prie tokių pat nešvarių stalų. Vienžo tikrų tikriausią „volosatų“ skylė. Garsi muzika, prarūgęs alus, yra kiemelis, ant sienų seni plakatai (yra ten groję ir lietuvaičiai) – aj tiesa yra didelė scena, kur vyksta metalo koncertai. Alus berods euras, ale surūgęs. Smirda. Na bet egzotika, primena seną gerą „bombiaką“, bet šis yra pirmame aukšte su langais 😀

Centrinėje aikštėje (prie fontano) pilna visokiausio plauko ir skonio restoranų – galima pasirinkti pagal savo poreikius (bet alus visur vienodas – tik didieji). Mes pasirinkome vieną piceriją, susigundę akcija „alus+pica“ už patrauklią kainą. Taip ir sulaukėme tamsaus vakaro. Kas valandą bokštinėje pagrojama vis kitokia simfoninės muzikos ištrauka. O tada jau susiruošę namo vos nepraleidome šokančių fontanų šou pagal simfonijas (prasideda 21:00 val. – būtinai sulaukite). Pagrindinėje aikštėje išlikęs paminklas rusų kariams. Ir niekas nežada jo nugriaut. Turistai tik ir fotkinasi, net eilė stovi.

Dar Banska Bystricoje būtina aplankyti antro pasaulinio karo technikos ekspoziciją po atviru dangumi – tankai, pabūklai, lėktuvas – ir viskas nemokamai (šalia yra ir muziejus po stogu, bet dirba tik iki 17 val. Tai nespėjom). Alus supermarketuose gan nuobodus ir vienodas, bet yra įdomaus importo kurio nebūna Lietuvoje. Žmonės mieste labai draugiški. Pamatę prie fontano palinkusį pergėrusį proletarą kelios mergiotės (pas mus tokios tikrai praeitų pro šalį) paklausė ar jam viskas gerai, paklausė ar nereikia kam paskambinti kur palydėti…

Kaip visada daugiau foto ieškome čia: