Alus Jūrmaloje. Teisingiau, kaip jo ten nėra.

Pavasarį dar prieš prasidedant didžiajam turizmo sezonui (nors buvo gegužės vidurys) teko praleisti savaitgalį Jūrmaloje. Apsistojome pas gerą draugą Gints, jo bute, vos 25 min nuo jūros, pasistatėm automobilį ir patraukėme pradžioje pažiūrėti ledo ritulio su Gintsu į miestą. Pasirinkom pirmą pasitaikiusią lauko kavinę su ekranu ir pradėjome degustacijas. Kas alaus kas ir maisto.

Pagrindiniai barai (tokia mūsų „palangos basanovkė“) susikoncentravę vienoje gatvėje Jomas iela, tiesa yra ir kitų kažkokių pasimetusių, bet nedaug. Alus daug maž visur vienodas, todėl verta barą rinktis pagal maistą ir aplinką. Dominuoja didieji alaus darytojai, kažkur šmėkšteli „Varmiermuiža“ ar „Bralis“. Na bet pasirinkimo turi bent po 4-6 rūšis visi.

Vos ne kas antrame name yra alkoholio parduotuvė, ten pasirinkimas įdomesnis, bet irgi be vadinamo krafto. Ji norėsite atsigert krafto, atsivežkite jį iš Rygos ar kur kitur.

Toje pačioje gatvėje yra „Alus Kordinzins“ (Nr. 64a) – internete rašoma, kad geriausia vieta alaus gėrimui. Iš išorės atrodo jauki kavinukė. Bet įėjus į vidų iškarto suraukia nosį riebalų smarvė. Net noras valgyt atkrenta. Užsisakom kelis alaus, retesnio tokio. Vienas bokalas be priekaištų – kitame kažkas plaukioja. Prašom pakeisti. Pakeičia, bet seno neišpila – matyt ištrauks tą vabalą ir kažkam kitam iškiš. Išgeriam ir keliamės eiti toliau miestan. Prie gretimo didelio staliuko sėdi lietuvių kelios šeimos ir nugirstų jų pokalbį – „Ė žiūrėkit, čia gi tas iš feisbuko – Vidma Alutis“. Nusišypsau, bet neprieinu.

Gatvės rytiniame gale yra didelis parkas pasivaikščioti. Dauguma jų skirta jaunimui, bet yra ir gan įdomus apžvalgos bokštas. Aukštis nerealus, bet net užlipus viršun matosi tik medžių viršūnės, jūra kažkur toli ir kelių viešbučių viršutiniai aukštai. Bet sportas yra gerai. Pasiimkit ką nors viršun atsigerti.

Savaime suprantama palei jūrą būtina pasivaikščioti. Yra keli muziejai, keli paminklai ir pan. Na bet mes apie alų.

Jurmaloje yra alaus darykla „Viedi“. Nuvykome ir ten, ji kiek šalia miesto (Varonu iela 1A). Anksčiau tam pačiam pastate esančioje maisto parduotuvėje buvo jų alaus, dabar kažko susipyko ir to alaus ten nebėra. Radom vėliau jo tik Rygoje.

Tiesa tas rajonas yra įdomus industrinės architektūros griuvėsių atžvilgiu. Keli apleisti fabrikai, kurių įdomiausias senas celiuliozės fabrikas. Keli hektarai griuvėsių, deginto popieriaus likučių, visur pelenai, plytos. Kiek tolėliau yra gamtos takas per Kemeri pelkę su apžvalgos aikštele viduryje pelkės.

Tada ten prie jūros yra nebloga pusiau lauko kavinė „Kurins“ (Raumaciema 47). Maitina skaniai, alus standartas.

Vasaros sezonu, gal ir yra daugiau gerų vietų – kas ką matė – įmetat į komentarus.

Apie 40 km į vakarus nuo Jūrmalos yra miestelis Jaunpils. Kaip tik išgirdome, kad ten prieš savaitę atidarė naują alaus daryklą – net nedvejodami nulėkėm tenai. Naujas pastatas, dar blizga, baldų trūksta, alaus dvi rūšys. Na bet ko pirmam virimui pretenzijas reikšti nedrįskime. Būsite tuose kraštuose – užsukit, jau turėtų būti išsiplėtę. Tam pačiam miestelyje yra nuostabi pilis. Bent pasifotografuoti – būtina.

Pakeliui atgal būtinai nusukite į Lestene. Ten nuostabaus grožio liuteronų bažnyčia, tiesa dar restauruojama, bet ir to kas jau yra užtenka. Užėjom pasižiūrėti, išlėkė prižiūrėtoja, galvojome išvarys, o ne – nemokamai pravedė ekskursiją. Pasirodo tarybiniais laikais ten (kaip dažniausia) buvo grūdų sandėlis. O šalia bažnyčios – 10,000 karių kapinės. Pasirodo Lestenės apylinkes vokiečių/latvių bataljonas (radom ir lietuviškų pavardžių) išlaikė tą kraštą neužimtą rusų iki to laiko, kol Vokietija oficialiai paskelbė kapituliaciją 1945 gegužę.

Ką dar pridėti? Aj – nuo Jūrmalos iki Rygos važinėja vadinamos „električkos“. Kaina vienon pusėn tik 1,4€. Važinėja dažnai nuo ankstyvo ryto iki vidurnakčio.

Kelionė vyko 2017 m. gegužės viduryje.