Alaus kelionė į JAV. 2016 m. Aštunta diena.

Gal iškils klausimas o kur septinta diena? Ogi septinta diena trumpai: Uberis iki stoties, autobusas iš NY į Philly, ekskursija autobusu po Philly, Aldona pasilieka pas Lietuvos garbės konsulę Kristą Bard, o mes su Jolanta kitu autobusu važiuojame į Vašingtoną. Vašingtone mus pasitinka seniai matytas bendramokslis iš VAEM laikų Ernis ir važiuojam pas jį namo šalia Restono miestelio Virginijoje. Vakare prie vakarienės pradegustuojam nuostabių vietinių stautukų, įteikiam Erniui ir jo šeimai dovanas (“Jovarų alaus” irgi). Va tokia vat kelioninė diena be ypatingų alaus nuotykių. Bent kelionė epinė – net per septynias valstijas – New York, New Jersey, Pensilvanija, Delaveras, Merilendas, DC ir Virginia. O dabar apie aštuntą dieną.

Susitikus su žmogumi, kurio gyvai nematei virš 10 metų pokalbių tikrai daug. Bet kadangi darbo diena, tai mes užsiimam savo tyrinėjimais, kolega darban ir vėlgi lauksim vakaro pasisedėjimo. Juolab šiandien Helovyno naktis! Kas Amerikoje yra vos ne tautinė šventė.

Dieną praleidžiame Vašingtono Dules oro uoste esančiame aviacijos muziejuje. Na dydis muziejaus tikrai šokiruoja. Net ir skubėdami vos per 4 valandas apėjome. Įspūdinga, būsite tam regione – būtinai skirkite pusdienį šiam reikalui. Beje kaip ir dauguma muziejų JAV – visiškai nemokamai!

Na bet kadangi muziejuje buvo tik McDonalds su kokakolom, judam iki Reston miestelio. Tai kažkoks ofisų miestelis. Tuščias – gatvėse nei žmogaus. Iškyla klausimas, kam jiems šaligatviai? Na bet Ernis užrodė pagrindinį šio miesto alaus tašką – „World of beers” (1888 Explorer St, Reston). Milžiniška salė, daug televizorių su sporto transliacijomis. O alaus pasirinkimas toks didelis, kad meniu pateikiamas ne popieriuje ar ant juodos lentos užrašant kreida, o paduoda planšetinį kompiuteriuką.

O ten viskas patogiai – pagal stilius, daryklas, stiprumus, žodžiu užsidedi kokius nori filtrus ir išsirenki. Ir gan patogu – jei alus baigiasi, jis iškart dingsta iš meniuko. O naujas iškart į vedamas. Kadangi buvo dar darbo laikas, buvome vieninteliai klientai, Aptarnavo labai greitai. Paprašėme įpilti po 100 ml visą eilę stautų ir porterių. Ir nors pasispardė, kad po 100 ml nepila, bet kai prisistatėme žurnalistais iš Lietuvos, iš karto buvo įvykdytas mūsų noras. Va taip smagiai ten ir pasisėdėjome. Bet kadangi miestas verslininkų, tai ir kainos gan nemažos. Na bet neaišku ar kada dar grįšim tam miestelin – aplink dar tiek neištyrinėtų alaus daryklų liko…

Vakaras draugų rate – užsukome į vietinį supermarketą. O ten lentyna su kraftiniu alumi ir tušti sixpackai. Išsirenki bet kokius šešis butelius, kaina vienoda – 10$ už 6 butelius + mokesčiai (tai viso apie 11,5$). Bet svarbiausia pasirinkimo laisvė. Ir nesirenki alaus pagal kainą, o pagal skonį. Super! Va taip vat ir pradegustavome. Bedegustuojant prisiminėm, kad kaip ir Helovynas. Persirengėm kažkokiais bambokais ir ėjome paskui vaikus grynam ore gurkšnodami alutį. Pas juos tai nepriimtina, todėl naudojami tokie medžiaginiai maišeliai su pokemonais, kur paslepiamas buteliukas ir tipo geri legaliai. Tiesa kol vakarieniavome, patekome tik į šventės pabaigą, bet vistiek labai fainai atrodo, kai visas rajonas susirenka, visi kaimynai draugiški, klegesys, tik ir žiūrėk kad ant kokio vaikučio neužmintum…