Gyvenimas Częstochowe (Lenkija)

Taip gavosi, kad pakeliui komandiruotėn į pietus teko pernakvoti Čenstohove. Miestelis gal ir didelis, bet visai ne turistinis ir pasirinktas nakvynei vien dėl to, kad minėme nuo Vilniaus ir tie 700 km kaip ir nusibodo. Teko sustoti. Pirmą kartą pasinaudojom AirBNB paslaugomis – apsigyvenom kažkokio muzikanto bute, labai jaukiai ir gan simboliškai netoli centro. Na bet apie alų.

Jau pasiekę centrą iškarto užsirovėme ant pirmos alaus vietos. Baras „Beer&Grill“ (Al. Wolnosci 3/5). Tokia tarybinių laikų univermago kopija, su kaboka ant stogo/balkono. Visi sėdi po Žyvieco skėčiais, alus pilstomas į plastikinius bokalus, visi rūko, kampe stovi palapinė, kur tipo ir didžejus ir maisto gamintojas tuo pačiu metu. Viskas purvina ir baisu (sanitarijos atžvilgiu). Nors visas miestas irgi purvinas, šiukšlinas. Nedrįsome pasilikti šioje skylėje.

Toliau einame pagrindine miesto gatve – Aleja Najswiętszej Maryji Panny – kuri driekiasi per visą centrą iki vienos pagrindinių miesto bažnyčių, kur vyko kokie tai naktiniai katalikų „sborai“. Žodžiu pilna vidury nakties besimeldžiančių nuo jauno iki seno, vaikšto didelėmis grupėmis ir pan. Ir šiukšlina – mėto mineralkės bonkas kur papuola ir pan. Kažkaip nekatalikiškai.

Kadangi buvo jau vėlu ir tamsu (prakeikti Lenkijos keliai su nesibaigiančiais remontais ir dar važiavome per patį derliaus nuėmimą, tai vis išlįsdavo į kelius sušikti traktoristai su savo priekabomis pilnomis kažkokio laukų gėrio ir tada besivelkantys 20 km/h greičiu) tai į kitas alaus vietas jau nebespėjome arba tiesiog nebeturėjome jėgų nueiti – tai apsiribojome vietinių parduotuvių asortimentų. Pilnas miestas (kaip ir visoje Lenkijoje) naktinių alkoholio parduotuvių, veikiančių visą parą – ir jose yra nemažas kraftinio alaus pasirinkimas buteliais. Alaus kainos nuo 3 zlotų (populiarščina) arba 7-9 zlotai už kraftukus (1€=4,35zl tuo metu).

Prie naktinių parduotuvių pilna girtų ir pusnuogių (visgi net naktį buvo apie +30°C) ukrainiečių. Pasirodo čia jų tiek, kad net vežimais vežk – atvažiavę uždarbiauti. Kalbasi rusiškai arba ukrainietiškai. Rytinio pasivaikščiojimo metu prie artimiausios parduotuvės kokia 5-6 proletarų gauja darėsi pachmieliuką ir laukė „busik kotory otveziot na stroiki“. Bet pachmeliukas buvo rimtas – ne alus, oi toli gražu ne alus…

Vienžo belieka tik paminėti adresus kuriuos rekomenduoja kiti alaus keliautojai, bet kurių nespėjome patys aplankyti:
Browar Częstochovia / Pub Oslo / Korczaka 14
Ironia / roko klubas-baras / Stary rynek 19
Szklarnia / aludė ir pyragų kepykla / Nowowiesjskiego 22

Dar yra apleista sena alaus darykla – Ogrodowa 18/22 – čia jau griuvėsių tyrinėtojams. O kadangi šis miestas buvo mums tik nakvynės vieta, tai visko apeiti ir nesistengėme – rytoj laukė beveik 300 km kelionė iki kitos nakvynės vietos, bet apie tai sekančiuose aprašymuose.

Kelionė vyko 2017 m. rugpjūtį.